onsdag 19 augusti 2009

Så här när en ny årstid kommer så vaknar det alltid massa gamla känslor hos mej och jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på saker!
Man tänker på året innan och på allt som blev grund för nu..
Dom flesta känslorna kommer från 2005 och ger mej alltid en känsla av längtan..
På något sätt gör dom här känslorna mej lite glad oxå, eftersom det var ett rätt bra år och jag mådde för det mesta väldigt bra i jämförelse med åren efter..
Men det tillsammans med 2006 så var det oxå en väldigt jobbig tid med mycket stora val och förändringar..Så det är oxå ett obehag minnena drar med sej..

Hur mycket man än försöker så slipper man aldrig undan förändringarna.. Man kan fly hur mycket man vill, men dom finns ändå där!
Jag brukar tycka att det kan vara bra med förändringar, det tyder ju ändå på att saker går framåt.
Men när man tänker tillbaka så kan man ångra dom ibland..
Det finns saker man hade velat ändra eller göra lite annorlunda.
Men man ska inte tänka så.. Man ska lära sej i stället och göra bättre nästa gång.
Men får man en nästa gång?
Ibland får man ju faktiskt inte det..vad gör man då?
Jag blir yr bara jag grubblar över det där och har faktiskt blivit riktigt bra på att leva i nuet!
Men ibland.. bara ibland.. så kommer allt tillbaka.. så här till skiftet mellan årstiderna!
Då gör sej allt påmint!
Allt det bra och allt det dåliga!
Jag blir trött, trött, trött!

Men det är ju ändå något mysigt och inspirerande med en ny årstid..
Luften får en ny doft och naturen skiftar färg..
Butikerna byter varor och vi människor byter humör..
Och en ny årstid betyder ju självklart oxå nya minnen.. med nya känslor!

Hösten.. Här kommer jag!!

1 kommentar:

filippa sa...

här kommer du..vilken bra sak o säga..bra avslut!