söndag 30 augusti 2009

Frågvis

Jag orkar inte leva, varför är livet jämt så svårt?
Jag orkar inte leva, hur räddar man det som var vårt?
Hur ställer man sig på benen efter en tid som givit mycket?
Hur tänker man på annat och lättar sunt på trycket?

Om tiden inte räcker, hur skapar man sig mer?
Hur löser man problemen, istället för att skapa fler?
Vart vänder man sig sedan, när ingen kan förstå?
Vem håller när man faller, vem hjälper en att stå?

När ångesten hinner före, och gråten kommer fram..
Vem tröstar mig då varsamt och tar mig i sin famn?
Man söker ständig ömhet och hoppas på nått nytt
Men minnen spökar ständigt och allting blir som bytt.

Man klamrar sig fast i gamla drömmar, och har sin fantasi
Vem väcker en från leken som man ständigt lever i?
Man har så många frågor men finner inga svar
Ska ingen kunna svara, är man liten, ensam kvar?

Jag orkar inte leva, varför går livet jämt emot?
Jag orkar inte leva, varför gror känslan fast sin rot?
2006

Inga kommentarer: