söndag 23 augusti 2009

Helt Off - Babylonsjukan

Mitt huvud é fullt av bilder o kvinnor
O bilar o pengar, reklamen dom sänder
Dom fina sakerna i livet som du bör
Jobba för o jaga till du dör
Lyckan finns där i mitt nästa köp
Ska det bli mitt så é det bäst jag gör
Mig nöjd med bara prylar o grejor
Men jag vill dunka mig på bröstet, yla o säga

Refräng
Ring doktorn o skicka nå'n
För jag har babylonsjukan
Ring akuten o säg; Kom snabbt!
För jag har babylonsjukan
Ja, jag har babylonsjukan
Ja, jag har babylonsjukan

Ja dom kallar oss förbannade
O dom kallar oss förslappade
O dom vill inte beblanda med
Några sinnesslöa tattare
Medans hjärnor blir begagnade
O unga själar blir förtappade
O ingenting kan stanna det
Det är bara sitta o betrakta det.

Refräng
Ring doktorn o skicka nå'n
För jag har babylonsjukan
Kör ner mig i en ambulans
För jag har babylonsjukan
Ja, jag har babylonsjukan
Ja, jag har babylonsjukan

Min hjärna är tvättad, jag känns infekterad
Jag vill bara botas, jag vill inget mera
Men, alternativen är så få
Ett hundliv kan fler förstå
Vägen vi går é sne o dan
O jag vill helst bara vara min egen man
Va é det för kraft som styr mig från ovan
Betala ditt pris, det blir dyrt vill jag lova

Refräng
Ring doktorn o skicka nå'n
För jag har babylonsjukan
Ring akuten o säg; Kom snabbt!
För jag har babylonsjukan
Ja, jag har babylonsjukan
Ja, jag har babylonsjukan

Inga kommentarer: