onsdag 28 oktober 2009

Jag blir så trött!

Jag förstår inte vad det är för fel på folk?!
Vad fan tänker dom med??
Lyssnar på p3 där dom diskuterar utförsäkring av sjukskrivna (Diskussionen på nätet), att dom nu ska ta bort sjukpenningen för många! Artikeln i DN

Jag förstår verkligen inte hur dom tänker!
Jag har vänner som mår minst lika dåligt som mej men som tvingats söka jobb nu för att dom inte blir sjukskrivna..eller blir utförsäkrade!
Jag ser hur dom går ner sej mer och mer och känner mej otroligt maktlös..
Varför tar vi inte hand om varandra?? 
Det hela blir en ond cirkel där man tar den lilla kraft man har för att lägga den på något som bara gör allt värre.. Ångesten blir så grov att man heldre dör tillslut! Man orkar inget alls istället!

Allt är inte alltid som det ser ut och det finns så mycket mer under ytan!
Det ser bra ut och verkar vara okej, men under ytan bubblar det av skit och känslor som tar strypgrepp!
Man gråter i sin ensamhet för att klara av att hålla fasaden uppe i det offentliga..och inte ens det håller ofta!
Det gör ont i hela kroppen av alla spänningar som kommer av oron och sömnen finns nästan inte!

Jag tycker fan att det är bättre att några fuskare stryker med för att dom som är sjuka på riktigt ska få den hjälp dom behöver.. istället för tvärt om!


Inga kommentarer: