tisdag 17 november 2009

Pauo vs Biljardbordet!

I lördags spelade vi biljard..
Det var galet kul att göra något tillsammans som inte bara var att gå ut på krogen..
Även om det blev lite öl oxå så var det ju inte därför vi gick ut..
Jag är verkligen jätte kass på biljard och det bekräftades ännu mer den här gången..
Det var inte bara jag som ville minnas att jag lyckades rätt bra sist vi spelade (typ 2 år sen) men den här gången var ett skämt! Jag lyckades nätt och jämt träffa kulan så den försiktigt rullade åt något av alla håll jag inte ville ha den åt!
Sen när jag väl fick ner en av dom ämnade kulorna i ett hål blev jag extremt mottiverad!
Exalterad över förra kulan tar jag i lite extra och skjuter (om det nu är så man kallar det?) !
Den här gången går det som tidigare inte speciellt bra och jag lyckas slå upp handen i bordet hårdare än jag får iväg kulan.. Tyvärr råkar det ju självklart vara just på det stället vid hålet som är stärkt med en metallkant och jag har numer ett hack i knogen!
Det såg först ut att bli ett skrapsår, men visade sej vara ett litet hack.. rätt djupt för att bara vara ett "råka-slå-sej-sår".. Nu har jag verkigen jätte ont i handen och långfingret är ömt.. såfort jag kommer åt bultar det efteråt..
Så, vad har jag lärt mej??
Jävlas inte med biljardbordet.. och JAG SUGER PÅ BILJARD!
Haha..

Tack och hej, inge biljard för mej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. man man får inte ha allt för höga förhoppningar om man inte spelat biljard på 2 år, men att fysiskt skada sig, på biljard är nog ett tecken på att man nog kanske inte kommer ha nån proffskarriär inom det.. Jag kommer upp nån dag framöver och blåser på knogen så blir det nog bättre:)

Pauo sa...

Haha! nä, det är sant!
För övrigt så är det nog inget jag tycker är jätte kul ändå.. haha!
Men ja, kom och blås!