onsdag 11 november 2009

Muffins!

Jag tycker verkligen om att baka.. Det är så mysigt på något sätt!
Blir det gott är det ju ännu roligare oxå..
Bakade ju jätte mycket bröd förut, men det tar ju lite tid..
Nu har jag upptäckt hur enkelt det är att baka muffins och listat ut knepet så jag får dom fina!
Så igår blev det muffins igen..Tigermuffins och "kalasmuffins"..
Dom blev jätte fina verkligen!
Efter att ha bakat var jag inte ens sugen själv men alla som smakat dom säger att dom är jätte goda!
Skulle haft en frys så jag kunde frysa in dom bara..men jag har bjudit min granne och familjen!
Det är roligare när man bakar åt nånannan! haha!
Kanske ska följa med pappa och baka i det nya fina köket ute på landet nåndag.. :)

                                Tigermuffins


Recept
12 stycken tigermuffins

4½ dl mjöl
1 msk bakpulver
ca ½ krm salt
1½ dl socker
2 st ägg
2½ dl mjölk
6 msk rapsolja eller 85 g smör
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakaopulver

Sätt ugnen på 200*C. Blanda samman mjöl, bakpulver, salt och socker.
Vispa samman äggen, mjölken, oljan/smöret och vaniljsockret i en annan bunke.
Gör en fördjupning i de torra ingredienserna och rör ner äggblandningen.
Dela upp smeten i 2 skålar. Blanda kakaopulvret i den ena skålen.
Fördela växelvis de två smetblandningarna i muffinformerna.
Grädda i ca 20 min.

Lycka till!

3 kommentarer:

Kakan sa...

brödet va asmumsigt med cream cheese, paprika å örtsalt! mummaaaa! :)

Anonym sa...

åååh, så jävla husmor.

cooolt.

Pauo sa...

haha..bullmamma-pauo! :)