onsdag 16 september 2009

Mardröm

Jag drömmer mardrömmar varje natt..
Tankar som snurrar kring mej på dagen blir till karaktärer i den spökliknande pjäs som får mej att svettas om natten! Där jag är huvudrollen och ständigt jagad! Ingen trygg plats går att finna och inte ens mina föräldrar kan rädda mej..
Jag vaknar gråtandes med ett ryck och är blöt av svett.. Andas ut, lättad över att det bara är en dröm..
en hemsk hemsk mardröm!
Lägger mej ner igen och somnar om, för att direkt vara tillbaka i drömmarnas klor! Mardrömmen släpper mej aldrig och inte ens när jag är vaken kan jag undgå det obehag den ger mej.. det är som om den äter sej stor på alla mina oroliga tankar och ångesten jag har under dagen för att sedan ösa över mej när jag väl kryper ner under täcket..

5 kommentarer:

Linnea sa...

jag hade OXÅ världens jobbigaste mardröm inatt! fast ja brukar inte ha det problemet, men just i natt vare sjukt påtagligt.

Pauo sa...

oj, inge bra ju! :( Det är jobbigt! Jag brukar ha det.. men i perioder! usch!

kakan sa...

mina e över nu..hade en period där. d suger. gosa lite me yama, hon får skydda dig!

Pauo sa...

Va skönt för dej att dom är över.. :)
Nja, Yama löper så jag gosar inte gärna med henne! :/

kakan sa...

men palla löpa yama. skärpning..