fredag 3 december 2010

Harebratja!

Ha ihjäl varandra bäst ni vill! Ljug, hugg och förstör för varandra så mycket ni orkar!
Jag drar och skiter i vad ni hittar på! Ingen är ju ändå bättre än den andra och alla kastar sten! Förstår inte hur man kan lägga så mycket bry på ngt man eg inte vet speciellt mycket av och när man dessutom inte gör mkt bättre själv??
Folk är inte bara försiktiga med hur dom säger saker eller hur sanningen läggs fram, utan dom verkligen ljuger varandra rakt upp i ansiktet och gläds åt varandras nedgång..är ytliga och ynkliga.

Tror man verkligen att man vet vem en människa är genom att träffas på fyllan? Känner man varandra tillräckligt mycket för att kunna spekulera i vad och varför?! När man inte ens hörs på vardagarna eller spontant för att se hur människor mår utan ist ligger man i sin säng och tycker synd om sej själv!
Ja, det är ju alltid mest synd om mej så självklart har jag rätt att spotta efter andra! VA?!
Jag är verkligen inte bättre än någon annan, men just därför tänker jag inte döma mer än det jag ser, om ens det.. Vad har jag med ditt liv att göra, mer än du ber mej att ha?

Ska bli skönt att komma bort ett tag.. Inte för att det inte finns problem och ytlighet i Uganda.. Det finns överallt! Och människor och problem hemma, finns kvar även om man inte ser det.. Men att få en paus och göra ngt annorlunda.. Ngt jag faktiskt ser fram emot känns motiverande på ett helt annat sätt än vardagen här hemma! Det kan nog alla hålla med om!


Fiiiiifhan!

Inga kommentarer: