torsdag 14 oktober 2010

Malaria?!

Pappa ska jobba i Uganda ett tag fram över!
Vi andra ska ju självklart hälsa på, så till min stora lycka bokades jul och nyår i Uganda!
Kan inte vänta och längtar verkligen! Mysigt att åka med familjen ju och jag tyckte om Uganda när vi var där förut. Ska bli roligt!
Så ringde pappa nyss och vi pratade lite om flyg, pass och vaccinationer.. och det visar sej att jag kanske inte kan åka med!
Jag har alla vaccinationer man kan tänkas behöva sen tidigare resor och mitt pass är ju nytt och helt!
Men i bipacksedeln till den nya medicinen jag precis börjat med, står det att man inte får äta malariatabletter!! Vafan?!
Ska träffa läkaren nästa vecka och hoppas på att det finns något alternativ eller att det bara är en viss typ av malariatablett som inte funkar.. Det måste måste måste ju gå att lösa!

Håll tummarna!!

2 kommentarer:

Nickis. sa...

Håller tummarna att det går att lösa på något sätt!!!

sanna sa...

Självklart måste det gå att lösa gumman! Det är din doktors uppgift! kram Moster s.