fredag 11 juni 2010

Mellan Hjärtslag

"Ser hur träden fäller sina löv med vinden, nyligen såg jag hur de skiftade färg.
Nu virvlar de runt omkring mig på väg för att återge, En liten del i ett stort skådespel.
Observerar vad som sker i detta sanna förlopp, förändring är vad som föder hopp!
Ja, så var medveten om att den finns här inom oss. Låt den växa sig närvarande!
Ha ingen oro, vänner! Det är bara en annan sida av detta levande.
Så alla gamla gäster av denna jord, låt oss respektera detta omlopp.
För när allting kommer omkring så är vi allt och ingenting!
Det är så döden föder mig!

Välkomnar den när den infinner sig, i varje tanke och ögonblick.
Ty då stannar jag ej, rör mig framåt, möter framtiden, säg..
Om jag prisar livet och vill leva, låt mig då släppa rollen och överge!
Om jag vill växa och gro, låt mig då tappa det motstånd som jag har kvar!
För jag är utom kontroll i denna process, ingen stress. Allt är som det skall vara!
Jag ser nu att acceptansen är det dyrbaraste som jag har!
Ja, för allting som kommer återvänder.
Lyssna på mig, lev idag mina vänner
För imorgon skall vi alla återgå
Ja vi lever endast när vi vet att pulsen slår
Det är så döden föder mig"

Tillägnat dig älskade morfar!

Inga kommentarer: