torsdag 6 maj 2010

Vardagens Soundtrack!

Ibland när jag tittar på folket som går framför mej med sina hörlurar i öronen, brukar jag fundera på vad de kan tänkas lyssna på.
Jag har själv hörlurar i och musiken på högsta volym.. Tittar runt.. Tunnelbanan åker..en man med portfölj pratar i telefon, några yngre tjejer skrattar.. Allt till ljudet av min musik.
Så har vi ju de andra som oxå valt att göra som mig - stänga ute alla dessa ljud och brus!
Det är många! Nästan alla som inte har sällskap eller pratar i telefonen har musik i öronen..
Jag granskar och föröker fördomsfullt lista ut vad de lyssnar på.. Ibland tar jag till och med ur ena hörluren när jag går förbi för att se om jag kan lyckas höra lite ut från deras lurar.. men oftast inte, eftersom alla andra ljud överröstar!

Tänk va bra det är att man kan ta med sej sin favoritmusik i en liten teknisk sak, och med hjälp av hörlurar höra den vart som helst! (och man slipper bandspelaren!!) Jag hade nog inte åkt lika mycket kommunalt om jag inte haft min musik.. För helt plötsligt är det nästan lite kul att sitta och titta på folk..och lyssna på musik!
Utan musiken irriterar jag mej på skrikiga tonåringar, bebisar eller mobilpratare.. Nån illaluktande gubbe eller gnällig tant som tränger sej ner bredvid en.. Ja, allt känns så mycket lättare när man har musiken med.. Inte ens rusningstrafik med illaluktande armhålor är oöverkommliga!


Vi skapar oss vårt egna soundtrack till vardagen!
Underbart!

2 kommentarer:

Axel sa...

Grymt bra läsning, underbar text min gamle combo :D och riktigt snygg bild, i love ut!

Linda sa...

Det va riktigt bra skrivet!! puss gos/ Linda